Oferowany zakres obowiązków Zarządcy/Administratora nieruchomości:
- Nadzór i monitorowanie wykonawców usług bieżących na rzecz Wspólnoty.
- Organizowanie odczytu i ewidencja wskazań liczników ciepłej i zimnej wody.
- Organizowanie odczytu i ewidencja wskazań liczników ciepła.
- Organizowanie odczytu wskazań liczników energii elektrycznej zużywanej na potrzeby wspólne mieszkańców nieruchomości.
- Nadzór nad realizacją uchwalonego planu gospodarczego.
- Przygotowanie przetargów i pomoc w wyborze ofert na dostawę usług do nieruchomości.
- Przygotowywanie informacji oraz powiadamianie właścicieli lokali, m.in. o zmianie wysokości zaliczek, rozliczenia).
- Uczestniczenie i organizacja dorocznego zwyczajnego Zebrania Wspólnoty.
- Uczestniczenie i pomoc przy sporządzaniu rocznego planu gospodarczego Wspólnoty.
- Uczestniczenie i pomoc przy sporządzeniu rocznego rozliczenia finansowego Wspólnoty.
- Uczestniczenie i pomoc w prowadzeniu ewidencji pozaksięgowej.
- Prowadzenie wykazu lokali w nieruchomości i rejestru ich właścicieli.
- Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego dla budynku.
- Archiwizacja dokumentacji technicznej budynku, dbanie o jej kompletność i aktualność.
- Organizowanie obowiązkowych kontroli budynków, zgodnie z Art. 62 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlanego oraz z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznychi i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych, w zakresie:
a) corocznych obowiązkowych kontroli budynku, a w szczególności:
- badanie wentylacji grawitacyjnej
- badanie instalacji wentylacji mechanicznej
- przeglądów ogólnobudowlanych
- przeglądów instalacji sanitarnych
- przeglądów urządzeń przeciwpożarowych (hydranty zewnętrzne i wewnętrzne, gaśnice)
- badania okresowe innych urządzeń służących bezpieczeństwu lub ochronie środowiska, o ile takie wystąpią w trakcie eksploatacji budynku
b) obowiązkowych kontroli budynku co pięć lat.
- Monitorowanie stanu techniczno-użytkowego nieruchomości, bezzwłoczne informowanie Zarządu Wspólnoty o zauważonych problemach.
- Nadzór nad realizacją umów o dostawę mediów do nieruchomości wspólnej, a także dostawę wody do lokali i wywóz nieczystości.
- Nadzór i organizacja działań windykacyjnych Wspólnoty Mieszkaniowej wobec zalegających z opłatami właścicieli lokali.
- Uczestniczenie i pomoc przy sporządzaniu planów kontroli okresowych i zamierzeń remontowych.
- Uczestniczenie i pomoc przy rozliczaniu miesięcznych zaliczek na opłaty eksploatacyjne.
- Nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych mieszczących się w przedmiocie oferty.
- Dyżur dla Właścicieli na terenie Wspólnoty znajdujących się w budynku.
- Dyżur wewnętrzny i konsultacje dla członków zarządu.