Oferowany zakres obowiązków Zarządcy/Administratora nieruchomości:

  • Nadzór i monitorowanie wykonawców usług bieżących na rzecz Wspólnoty.
  • Organizowanie odczytu i ewidencja wskazań liczników ciepłej i zimnej wody.
  • Organizowanie odczytu i ewidencja wskazań liczników ciepła.
  • Organizowanie odczytu wskazań liczników energii elektrycznej zużywanej na potrzeby wspólne mieszkańców nieruchomości.
  • Nadzór nad realizacją uchwalonego planu gospodarczego.
  • Przygotowanie przetargów i pomoc w wyborze ofert na dostawę usług do nieruchomości.
  • Przygotowywanie informacji oraz powiadamianie właścicieli lokali, m.in. o zmianie wysokości zaliczek, rozliczenia).
  • Uczestniczenie i organizacja dorocznego zwyczajnego Zebrania Wspólnoty.
  • Uczestniczenie i pomoc przy sporządzaniu rocznego planu gospodarczego Wspólnoty.
  • Uczestniczenie i pomoc przy sporządzeniu rocznego rozliczenia finansowego Wspólnoty.
  • Uczestniczenie i pomoc w prowadzeniu ewidencji pozaksięgowej.
  • Prowadzenie wykazu lokali w nieruchomości i rejestru ich właścicieli.
  • Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego dla budynku.
  • Archiwizacja dokumentacji technicznej budynku, dbanie o jej kompletność i aktualność.
  • Organizowanie obowiązkowych kontroli budynków, zgodnie z Art. 62 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlanego oraz z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznychi i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych, w zakresie:
    a) corocznych obowiązkowych kontroli budynku, a w szczególności:
    - badanie wentylacji grawitacyjnej
    - badanie instalacji wentylacji mechanicznej
    - przeglądów ogólnobudowlanych
    - przeglądów instalacji sanitarnych
    - przeglądów urządzeń przeciwpożarowych (hydranty zewnętrzne i wewnętrzne, gaśnice)
    - badania okresowe innych urządzeń służących bezpieczeństwu lub ochronie środowiska, o ile takie wystąpią w trakcie eksploatacji budynku
    b) obowiązkowych kontroli budynku co pięć lat.
  • Monitorowanie stanu techniczno-użytkowego nieruchomości, bezzwłoczne informowanie Zarządu Wspólnoty o zauważonych problemach.
  • Nadzór nad realizacją umów o dostawę mediów do nieruchomości wspólnej, a także dostawę wody do lokali i wywóz nieczystości.
  • Nadzór i organizacja działań windykacyjnych Wspólnoty Mieszkaniowej wobec zalegających z opłatami właścicieli lokali.
  • Uczestniczenie i pomoc przy sporządzaniu planów kontroli okresowych i zamierzeń remontowych.
  • Uczestniczenie i pomoc przy rozliczaniu miesięcznych zaliczek na opłaty eksploatacyjne.
  • Nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych mieszczących się w przedmiocie oferty.
  • Dyżur dla Właścicieli na terenie Wspólnoty znajdujących się w budynku.
  • Dyżur wewnętrzny i konsultacje dla członków zarządu.